zondag 21 maart 2010

Taal - en rekenspelletjes

Hallo allemaal,

Ik ben Anneke Peters en ik sta in het dagelijkse leven (vier dagen wel te verstaan) voor de klas op een basisschool in Lelystad. Dit schooljaar heb ik een combinatie 4/5. Ik vind het leuk om spelletjes te doen met de kinderen. Vaak heb je een paar minuten over en wat is er dan leuker dan de hele klas te betrekken bij een leuk spelletje. Kinderen vinden het wedstrijd-element vaak ontzettend leuk en zijn heel erg gemotiveerd om mee te doen.
Dat deze taalspelletjes leuk zijn wordt wel bevestigd door het feit, dat de TV heel veel van deze spelletjes als quiz heeft uitgebracht of als onderdeel van een taalquiz of ander interactief populair programma. Je kunt thuis immers meedoen en je kennis testen op allerlei gebieden.
Hier ga ik proberen om alle spelletjes te bundelen en te sorteren naar soort. Zo langzamerhand heb ik een waslijst met spelletjes. Laat het gerust weten als je aanvullingen of ideeën hebt.

Vriendelijke groet, Anneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten